Alle nyheter
13. februar 2025
info etter ekstraordinært årsmøte 12.februar 2025
En liten oppsummering etter ekstraordinært årsmøte 12 februar – spesielt for seksjonseiere som ikke var tilstede.
Som tidligere bekjentgjordt gjennomførte vi ekstraordinært årsmøte i sameiet 12. februar. Dette omhandlet kun rehabilitering av fasader.
Det deltok 55 personer på møtet. Av disse var det 46 stemmeberettigede (inkl fullmaktsstemmer).
Styreleder redegjorde for forberedelser og planer med oppussingen, presenterte 3 forskjellige løsninger for finansiering og konkluderte med styrets anbefalte løsning.
De 3 finansieringsalternativene var slik:
1. Låne kr 4 200 000 i bank
2. Lån ca 50 % - og betaler inn 50 % fra hver seksjonseier etter normal fordelingsnøkkel
3. Hver seksjonseier betaler inn sin del av 4,2 MNOK etter normal fordelingsnøkkel
Det ble deretter gjennomført avstemning.
1. valgrunde:
• 7 stemmer til alt 1
• 2 stemmer til alt 2
• 37 stemmer til alt 3
Alternativ 2 falt defor ut med minst stemmer.
Det ble deretter gjennomført avstemning over de to gjenstående alternativ.
2. valgrunde:
• 7 stemmer til alt 1
• 39 stemmer til alt 3
Konklusjon etter sameiets avstemning på ekstraordinært årsmøte er at alle betaler inn sin del av kostnaden. Fordeling av kostnader er tidligere utgitt. Det planlegges med 2 innbetalinger av beløpet. Første halvdel innen 15. april og andre halvdel innen 30. juni. Nærmere info om dette vil bli distribuert.
Vi takker for fremmøte, aktiv deltakelse med gode spørsmål, og vi oppfattet generelt god støtte fra sameierne til styrets forberedelser, planer og fremdrift med prosjektet.
12. februar 2025
Ordinært årsmøte 12.mars
Ordinært årsmøte er planlagt avholdt onsdag 12.03.2025.
Alle saker som ønskes behandlet på ordinært årsmøte, må være innlevert til styret innen:
mandag 17.02.2025.
15. januar 2025
Ekstraordinært årsmøte 12 februar 2025
Hovedsak er rehabilitering av fasade. Informasjon vil bli utdelt i postkassene.
3. mai 2024
Sommerfesten 2024
Husk sommerfesten 16. august klokka 18.00.
Ønsker alle en fin sommer!
Send gjerne en epost til for påmelding - godthaabhaven@gmail.com
Vennlig hilsen
Styret
13. juni 2023
Sommerfest
Husk sommerfesten 11 august.
Ønsker alle en fin sommer!
Send gjerne en epost til for påmelding - godthaabhaven@gmail.com
Vennlig hilsen
Styret
19. april 2023
Utearealer skal feies 27 april mellom 11.00 – 16.00 !
I den forbindelse må p-plassene og fellesarealer tømmes for biler!
Asker & Bærum VaktmesterKompani tar ikke ansvar for evnt. skader som følge av f. eks steinsprut fra feiemaskinen under arbeid, på biler el. l. som ikke er fjernet.
23. mars 2023
Beboer og årsmøte 17.april 2023
Godthaabhaven Boligsameie - Innkalling til beboermøte
17 april 2023
Kl. 17.30 – 18.30
Bekkestua Bibliotek
Innkalling til ordinært årsmøte GHBS
17 april 2023
Kl. 18.45 – 20.15
Bekkestua Bibliotek
Styret ønsker samtlige velkommen !
9. januar 2023
Ny tid for avløpsrens!
Da har vi fått nye datoer fra Power Clean.
Det blir 27.februar, 28.februar og 1.mars.
o 27.februar de resterende leilighetene i Tun A
o 28.februar Tun B: GH 12 - 20
o 1.mars Tun C: GH 22 - 32
Husk at de kommer på inspeksjon fra kl. 07.30!
VIKTIG INFORMASJON om rensing av avløpsrørene i leiligheten din. Powerclean må inn i alle leiligheter.
Dere må enten være hjemme på avtalt tidspunkt eller gi nøkkel til en nabo eller noen i styret. Vi ber om din hjelp til å få gjort denne jobben så smidig som mulig. Hvis dere ikke er tilstede må Powerclean AS komme tilbake senere med økte kostander som vil bli belastet den enkelte
Her følger informasjonsskriv fra Powerclean som er utdelt i alle postkasser.
Bad
Legg en avis over sluket i gulvet og sett en bøtte fylt
med vann oppå (hvis du kommer til). Er det dusjkabin
Vennligst les hele dette skrivet nøye.
Vi skal rense avløpsrørene i leiligheten og samtlige fellesrør i bygningen. Vi begynner med en inspeksjonsrunde kl.0730, før rensearbeidet settes i gang. Her kan det leveres nøkler hvis ønskelig. Hvis du skal være hjemme denne dagen, må ikke leiligheten forlates før vi har gitt beskjed om at arbeidet er avsluttet i din leilighet.
SIKKERHETSFORSKRIFTER
Når arbeidet pågår vil man høre en susende, hvinende lyd. Vi stenger ikke vannet, og vann og avløp kan stort sett benyttes som normalt under dagen. Det kan bli nødvendig med et forbud i korte perioder.
Spør på inspeksjonsrunden hvis du er usikker.
Kjøkken
Tøm skapene under oppvaskbenken!
Dette må gjøres fordi vi skal demontere vannlåsen for å rense kjøkkenavgreningen. Fjern tepper på gulv foran kjøkkenvasken
rett over sluket (sluket ligger midt under) må dette dras frem eller ha klaring nok til at sluket/stakepluggen kan demonteres. Vi hjelper til ved behov. Er du usikker, spør oss på inspeksjonsrunden.
Kjellerboder
Felles avløpsstammer kan gå gjennom kjellerboder. Dersom det er stående rør fra gulv til tak i boden, vil vi ha tilgang til disse den aktuelle dagen.
VI MÅ INN I ALLE LEILIGHETER!
Dette er nødvendig for at vårt personale skal få renset grenrørene fra selve leiligheten. Dersom du ikke kan være hjemme den aktuelle dagen, må nøkler leveres til styret, en nabo, eller til oss. Nøkler levert til oss skal ligge i en konvolutt/brødpose, med navn, leilighetsnummer og informasjon om hvor du vil ha den levert. Postkasse f.eks. Gir du nøklene til styret eller en nabo, er det viktig at du gir oss beskjed om hvem som har nøklene! Er det en nabo vi skal inn til samme dag, holder det at vedkomne gir oss beskjed på inspeksjonsrunden. Av sikkerhetsmessige årsaker ønsker vi, så langt det lar seg gjøre, tilgang til leiligheter i første/nederste etasje så lenge arbeidet pågår.
Borettslagsloven § 5 – 17 Felles rør skal borettslaget holde ved like. Andelseieren skal gi tilgang til boligen for utføring av arbeid som vedlikehold, reparasjon eller utskifting.
Eierseksjonsloven § 33 Vedlikeholdsplikten omfatter også felles installasjoner som går gjennom bruksenheter, slik som rør. Seksjonseieren skal gi sameiet adgang til bruksenheten for vedlikehold.
Med vennlig hilsen
Power Clean
TLF. 02490
14. oktober 2022
Ventilasjonsrens
Husk ventilasjonsrens 9, 10 og 11.november.
Sjekk dato og tid for tilgang til din leilighet.
23. august 2022
Dugnad 27. og 28.september
Dugnaden pågår begge dagene – det er bare å møte opp når det måtte passe den enkelte.
Container kommer før kl. 12 den 27.september og er kun for hageavfall.
UTEARBEDIER:
Tømme komposten – all plast må fjernes før det går i container
Rydde grøften mot skogen
Luke i hekk mot Edelgranveien
Luke i bed mellom oss og Godthåp Park
Rense avløpsrist i garasjeport i alle Tun
Vaske tak listen over inngangspartier i blokkene og i 2 etasje i nr 2,12 og 22
Beskjærer trær rundt og over uteboden
Fjerne mose fra taket på uteboden
Feie trappenedgangene til garasjene fra Edelgranveien, også under platting
Høytrykks spyle plattingen fra trappenedgangen til garasjene
Fjerne huskene
17. juni 2022
Ny Telenoravtale
Informasjon om din nye fellesavtale
Endelig har ditt boligselskap Godthaabhaven Boligsameie inngått en fellesavtale med Telenor på vårt nye produkt Frihet M, som gir deg langt større valgfrihet.
Frihet M - 240 poeng
Velg hvor mye bredbånd og TV du vil ha! Med avtalen har du 240 poeng tilgjengelig til å velge akkurat det som passer deg. Som en start har vi forhåndsvalgt noen pakker for deg som du selv kan endre så ofte du vil:
• Bredbånd 100 Mbps (40 poeng)
• T-We Basis med de mest populære kanalene (100 poeng)
• Valgfritt innhold (100 poeng)
Bruker du mer poeng enn det du har inkludert, får du mulighet til å kjøpe ekstra poengpakker uten bindingstid. En poengpakke inkluderer 20 poeng og koster 29 kroner per måned.
På Mine sider får du oversikt over poengsatsen for bredbåndshastigheter og TV-innhold.
Så enkelt kommer du i gang!
Følg de tre stegene under – så har du alt du trenger for å ta i bruk T-We.
Her får du full oversikt over tjenestene dine – og mulighet til å skreddersy den nye TV- og strømmetjenesten din. Du vil også kunne se dine eventuelle tidligere oppkjøp.
Velg TV- og strømmeinnhold
Du har 240 poeng du står fritt til å bruke på de kanalene og strømmetjenestene du selv ønsker. Logg inn på Mine sider og endre innholdet i TV-pakken din så ofte du vil! Alternativt kan du beholde standardpakken som medfølger – da trenger du ikke å foreta deg noen ting.
Last ned T-We-appen
Med denne får du enkel tilgang til både TV-kanaler og strømmefavoritter som HBO – enten du er hjemme eller på farten. Alt samlet på ett sted, på den skjermen du ønsker. Innholdet du har tilgjengelig i appen er til enhver tid det samme som på T-We-boksen*.
*Gjelder ikke TV2 Sport sine Premier League-sendinger.
4. mai 2022
Feiing av garasjer
Alle biler må være flyttet ut den 25.mai.
5. april 2022
Utbygging av Godthaab
Det ble avholdt informasjonsmøte på Bekkestua bibliotek den 4.april om planarbeidet for Godhaab. Mulig vi blir berørt ved at det kan bli innkjøring fra Godthåphaven, se kart under. Det var flere fra sameiet vårt tilstede og det ble stilt mange kritiske spørsmål om prosjektet.
I dag har vi hatt et nytt møte med Godthaabpark og diskutert veien videre. Vi skal sammen utarbeide et innspill til plankonsulenten innen 29.april. Dette blir også et tema på beboermøte den 25.april.
Etter innspillsrunden skal saken opp til førstegangs behandling i kommunen og eventuelt ut på høring, sannsynligvis til høsten.
Har du innspill til saken, send gjerne e-post til styret.
Her finner du alle papirer vedrørende saken:
https://www.baerum.kommune.no/innsyn/byggesak/wfinnsyn.ashx?response=arkivsak_detaljer&arkivsakid=2020036495&29. mars 2022
Dugnad
På grunn av regnvær er dugnaden utsatt en dag til onsdag 11.mai
Dugnad 11. og 12. Mai 2022
Dugnaden pågår hele dagen – det er bare å møte opp når det måtte passe den enkelte.
Container kommer 10. Mai før kl. 12 og er kun for hageavfall.
Container til annet opprydning (ikke elektriske ting) bestilles til 3 mai.
1. februar 2022
Varsel om ordinært årsmøte 25.april
Til seksjonseiere i Godthaabhaven Boligsameie
Ordinært årsmøte er planlagt avholdt mandag 25.04.2022.
Vi starter med beboermøte klokka 17.30 og årsmøte klokka 18.45.
Nærmere informasjon om årsmøtet og om det vil avholdes som fysisk møte eller digitalt møte ved bruk av 'min side' vil fremkomme av innkallingen.
Alle saker som ønskes behandlet på ordinært årsmøte, må være innlevert til styret innen: Søndag 13.03.2022.
For å sikre en effektiv og god behandling av saker som ønskes behandlet på ordinært årsmøte er det ønskelig
at:
- Det går klart frem at saken ønskes behandlet på ordinært årsmøte
- Forslagsstiller formulerer en kort orientering for saken og et konkret forslag til vedtak
- For forslag som vil innebære ”større” økonomiske forpliktelser for Godthaabhaven Boligsameie, bør det på forhånd, av forslagsstiller, være utredet bl.a. kostnadsoverslag samt informasjon som gjør det mulig å kunne stemme over forslaget
- Hvis en sak anses lite egnet for behandling på ordinært årsmøte, vil styret drøfte med deg om saken heller bør behandles på et styremøte
Forslag sendes til styrets e-postadresse: godthaabhaven@gmail.com eller melde sak på Portalen til ABBL:
Nå kan du melde sak til årsmøte i Godthaabhaven Boligsameie som avholdes 25.04.2022. Frist for innmelding av saker er 13.03.2022. Denne teksten står på portalen.
Endelig innkalling følger senere.
Med vennlig hilsen
Godthaabhaven Boligsameie
Styret
10. januar 2022
Godt nyttår ønskes alle i sameiet!
15. november 2021
Julegløgg
Styret inviterer alle beboere til juletretenning (tenning av lys på flaggstangen).
Det serveres gløgg og pepperkaker i hyggelig samvær
Vi håper å se mange av dere foran flaggstangen!
Møt opp før lysene tennes søndag 28. november kl. 17:00.
23. oktober 2021
Elbilading
Før du kan bestille lader til elbilen må du finne ut hvilken garasjeplass du har. Du finner den under dokumenter på denne hjemmesiden, https://godthaabhaven.blag.no/dokumenter/kategori/463
Bluetech har montert ladeanlegget i Godthåphaven. Til dere som ønsker ny lader ta kontakt med Bluetech .
Tord Nerland | Prosjektleder - Oslo
T: 33 33 11 00 | M: 94 80 77 84
tcn@bluetec.no
Når du har montert lader tar du kontakt med Hurum Kraft. De drifter vår betalingsløsning – Smartcharge.
Hurum Kraft AS, support Elbilading:
Epost: lading@hurumkraft.no
Tlf: +47 32 79 20 10
Web: https://hurumkraft.no/lade/
25. august 2021
Dugnad
Dugnad 5 og 6 Okt. 2021
Takk til alle som deltok på dugnaden.
Dugnaden pågår begge dagene – det er bare å møte opp når det måtte passe den enkelte.
Container kommer før kl. 12 den 5. oktober og er kun for hageavfall.
UTEARBEDIER:
Tømme komposten – all plast må fjernes før det går i container
Rydde grøften mot skogen
Luke i hekk mot Edelgranveien
Rense avløpsrist i garasjeport i alle Tun
Male siste strøk på dragere i 4 etasje Tun C
Fjerne gress og annet rusk rundt sluk og brønner
24. august 2021
Elbillading
Vi planlegger oppstart mandag 15.september.
Arbeidet vil vare i ca. 2 uker. Arbeidet vil bli utført i tidsrommet 07:00 til 20:00, ingen støyende arbeider etter 19:00.
RYDDING
De som ønsker å få montert ladestasjon må rydde en passasje på 2 meter fra bakveggen og ut slik at det er tilrettelagt for tilkomst og montasje.
NB! Dette gjelder KUN for de som skal ha ladestasjon